dijous, 6 de maig del 2010

PICASSO I LA LLETRA "P"

.
Avui hem tornat a l'escola amb els dofins, per fi! Després de casi dues setmanes sense poder anar-hi per les co-tutories, tant les meves companyes com jo estàvem ansioses per tornar amb els nens i nenes de P5 de la Rosa dels vents. Tan bon punt hem arribat a l'aula hem trobat als nens força nerviosos i excitats, i és que després del pati marxaven al Museu Picasso! A més, fa dos dies van arribar dos alumnes nous: l'Emi i la Maria José. A l'Emi l'hem pogut conéixer avui, però a la Maria José encara no, perquè avui no ha vingut. Al ser un dia especial no hem fet classe partida i, per tant, no hem fet anglès. Avui ens hem quedats tots junts a la classe i, després de fer les rutines de cada matí, hem fet dues activitats.


La primera ha estat molt amena i divertida. Ens hem assentat tots amb rotllana i la Pili anava ensenyant els dibuixos on apareixien les cares de tots els alumnes fets pels propis alumnes i aquests han hagut d'endevinar qui era el que estava dibuixat. Les rialles han estat presents durant tot el transcurs de l'activitat. Alguns s'han mostrat encantats amb els dibuixos que els havien fet, d'altres, en canvi, no han trobat gaires semblances entre la caricatura i ells mateixos.


Després d'aquesta activitat hem fet una fitxa que tenia com a objectiu repassar la lletra "P". En ella hi apareixien paraules com ara "Pou", "Pa", "Pollet" o "Peu" i els seus respectius dibuixos, i el que els infants havien de fer era escriure aquestes paraules parant especial atenció a la lletra "P". Tant la Laia, la Paqui i jo mateixa hem estat ajudant als nens que tenien alguna dificultat per a escriure aquesta lletra.


He de dir que cada vegada em sento més integrada dins el grup classe i avui, per exemple, m'he sentit molt a gust ajudant als nens a trobar maneres fàciles d'escriure la lletra "P". També he de dir que el fet d'ajudar a un alumne nou i que no parla ni català ni castellà, ja que és romanès (l'Emi, foto de dalt) ha suposat un repte per a mi, ja que mitjançant els signes i l'entonació l'he pogut ajudar bastant i quan he vist que m'havia entès i escrivia les paraules he tingut una sensació molt gratificant.


1 comentari: