dijous, 13 de maig del 2010

PENÚLTIM DIA A L'ESCOLA

.
Avui és un dels darrers dies a l'escola i això fa que tant les meves companyies com jo aprofitem l'experiència al màxim i ens impliquem tant com podem amb els nens i les activitats que es fan a l'aula. Les d'avui han estat força diferents respecte als dies anteriors, ja que no hem fet les habituals rutines matinals, sinó que al arribar a l'aula, la Pili ha proposat una activitat relacionada amb la sortida que el grup dels dofins va fer ahir a la casa de colònies de la Correria.
.
.Un per un, els nens han sortit al centre de la rutllana, s'han assentat a la falda de la Pili i han dit algun dels aspectes de l'excursió que més els va agradar. Personalment, he trobat molt encertat aquest tipus d'exercici perquè a permès que els infants tinguessin un moment de protagonisme tan sols per a ells i ha reforçat que es sentin part d'un grup. D'aquesta manera, segurament també els ha pujat l'autoestima ja que s'han sentit valorats tant per la mestra com pels seus companys. Aquest exercici s'ha allargat bastant, perquè a part que els nens han anat sortint un a un, volien parlar de moltes coses de la sortida, com els jocs i activitats que van fer. Després, els alumnes els petits han fet un dibuix que simbolitzés allò que més els ha agradat d'aquesta nova experiència.
.
Malauradament, no hem pogut veure com han quedat aquests dibuixos perquè quan anavem a començar-los ha vingut la mestra d'anglès, la Carmina, que s'ha endut la meitat del grup. La Paqui i jo també hem pujat amb ells a la ludoteca. Allà hem fet una altra activitat molt útil per als infants. Es tractava que els nens fessin com si anessin al mercat i compressin aliments, que s'havien de dir amb anglès. Això també ens ha estat útil a la Paqui i a mi per a refrescar una mica la memòria sobre el nom d'alguns aliments en anglès com: onions, sausages, eggs, tomatoes, cheese... També hem cantat una cançó en anglès entre tots que tractava sobre aquests aliments.
.
No cal dir que per als nens i nenes és un exercici molt bo per a que aprenguin més vocabulari amb anglès. Penso que el fet que aprenguin una llengua que no és la seva és molt beneficiós per al seu desenvolupament cognitiu ja que és ara quan són petits tenen més capacitat per aprendre un idioma. Precisament això ho he pogut comprovar avui, perquè els nens de seguida han après el nom dels aliments de forma ràpida i a més, amb una bona pronunciació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada